RBO

Szkolenia

Szkolenia pobudzają do działania, zwiększają świadomość, pomagają znaleźć równowagę

To inwestycja, która zaprocentuje, ale pod jednym warunkiem. Szkolenie jest skuteczne, gdy trafia w ściśle określoną potrzebę. Dlatego w podstawą do działania jest analiza potrzeb szkoleniowych (APS) i badanie efektywności organizacji (HPI). Zapraszamy do współpracy Zarząd firmy, Działy HR, menedżerów liniowych i pracowników. Analizujemy dokumentację dotyczącą ocen pracowniczych i wcześniej realizowanych szkoleń. Rozpoznajemy sytuację rynkową firmy i jej otoczenia.

W oparciu o wyniki określamy cele szkoleniowe, które zawierają w sobie trzy obszary – obszar wiedzy, umiejętności i postaw. W praktyce, 70-80% czasu szkolenia, przeznacza się na rozwój i doskonalenie umiejętności, a 20-30% na poszerzanie wiedzy. Działanie i doświadczanie jest najefektywniejszym sposobem uczenia się. Projektuję szkolenie i przeprowadzam je. Po jego realizacji badam poziom satysfakcji i efektywności, przygotowuję raport oceniający poziom wdrożenia treści tematycznych. Monitoruję poziom wprowadzania zmian. Wspieram pracowników poprzez coaching indywidualny i zespołowy.

W zależności od potrzeb firmy, proponuję
  • kompletne projekty szkoleniowe, obejmujące grupy pracowników, działy i piony,
  • pojedyncze szkolenia,
  • indywidualne konsultacje i coaching.
Prowadzę szkolenia w obszarach
  • umiejętności osobistych pracowników – radzenia sobie ze stresem, zarządzania czasem, motywacji,
  • autoprezentacji ,
  • komunikacji interpersonalnej,
  • budowania i integracji zespołów,
  • zarządzania – doskonalenia kluczowych kompetencji menedżerskie liderów, kadry kierowniczej i osób przygotowujących się do pełnienia funkcji zarządczych,
  • skutecznej sprzedaży i negocjacji.
Co zyskuje pracownik?
  • większą świadomość komunikowania się z innymi
  • poczucie kompetencji i satysfakcji z pracy
  • wyższy poziom motywacji
  • większą skuteczność
  • możliwość wzmocnienia swojej pozycji w firmie
  • możliwość rozwoju zawodowego
Co zyskuje firma?
  • zgrany, zintegrowany zespół
  • polepszenie atmosfery w firmie
  • wykwalifikowanych pracowników
  • wyższy poziom skuteczności działań pracowników
  • zadowolenie klientów, lepszą pozycję na rynku, zwiększenie sprzedaży

Bloki tematyczne szkoleń

UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTYCH DLA PRACOWNIKÓW I FIRM

  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Zarządzanie stresem i emocjami
  • Dress code i savoire vivre w biznesie
  • Pewność siebie i motywacja
  • Efektywność osobista w oparciu o model R.Diltsa
  • Kreatywność w rozwiązywaniu problemów
  • TRUDNY SZEF – jak sobie z nim radzić

BIZNESOWE DLA FIRM

  • Komunikacja interpersonalna
  • Asertywność i obrona przed manipulacją
  • Prezentacje i wystąpienia publiczne
  • Prezentacje w sektorze technicznym
  • Tworzenie i integracja zespołu
  • Wywieranie wpływu
  • Delegowanie zadań i uprawnień
  • Style kierowania ludźmi i typy pracowników
  • Coaching w zarządzaniu
  • Umiejętności menedżerskie
  • Umiejętności przywódcze
  • Myślenie strategiczne w przywództwie
  • Profesjonalna obsługa klienta i techniki sprzedażowe
  • Kwalifikowanie klientów
  • Modele i metody sprzedaży
  • Zarządzanie procesem sprzedaży
  • Negocjacje
  • Usprawnianie procesów wewnętrznych

DLA TERAPEUTÓW

  • Wykorzystanie technik Gestalt w terapii
  • Typologia charakterów wg Lowena z elementami pracy z ciałem
  • Budowanie relacji terapeutycznej

DORADZTWO PERSONALNE

  • Pomoc w rekrutowaniu specjalistów i menedżerów
  • Wyłanianie liderów

PROJEKTY AUTORSKIE

  • Akademia Przywództwa RBO – Cykl dziesięciu bloków tematycznych. Świadomość swoich mocnych stron, umiejętność wywieranie wpływu – komunikacja werbalna i niewerbalna, motywowanie pracowników i ocena, budowanie zespołu i skuteczne delegowanie zadań, jak zarządzać pokoleniem millenialsów, style przywództwa, kreatywne myślenie w rozwiązywaniu problemów, kultura coachingu w organizacji, jak „naostrzyć piłę”, przywództwo strategiczne.
  • Cykl warsztatów rozwoju osobistego dla kobiet – Siedem bloków tematycznych – różne drogi do rozumienia siebie, asertywność i obrona granic, radzenie sobie z emocjami i stresem, poczucie niezależności, ja w relacjach z innymi ludźmi, sfera zawodowa – jak zrealizować to czego potrzebuję, świadomość swojej kobiecości, siebie w związku, świadomość ciała.

SZKOLENIA OTWARTE

Na ten typ szkoleń może zgłosić się każdy, kto chce rozwijać siebie lub swoje umiejętności, zmienić coś w swoim życiu zawodowym lub osobistym. Proponowane przez nas szkolenia otwarte, to szkolenia kompetencji emocjonalnych w trzech obszarach:

Obszary szkoleń otwartych
  • Dotyczący samego siebie – samooceny, świadomości uczuć i wartości, świadomego reagowania i kontrolowania emocji
  • Kompetencji społecznych – asertywności, współpracy z innymi, perswazji, przywództwa i kierowania
  • Działania – motywacji, optymizmu, radzenia sobie w sytuacji zmiany, podejmowania decyzji w stresie i konsekwencji w działaniu
Tematy szkoleń otwartych
  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Zarządzanie stresem i emocjami
  • Dress code i savoire vivre w biznesie
  • Pewność siebie i motywacja
  • Efektywność osobista
  • Kreatywność w rozwiązywaniu problemów
  • Komunikacja interpersonalna
  • Asertywność i obrona przed manipulacją
Organizacja szkoleń otwartych
  • Osoba zapisująca się na takie szkolenia, trafi do grupy, w której może spotkać ludzi pracujących w podobnych firmach, na podobnych stanowiskach lub będących w podobnym momencie życia.
  • Maksymalna ilość osób w grupie, jak w innych prowadzonych przez nas szkoleniach, nie przekracza 14.
  • W przypadku grupy powyżej 6-ciu osób, jest możliwe zorganizowanie szkolenia zamkniętego, ze szczególnym uwzględnieniem w programie potrzeb i celów pracowników firmy.
  • Dla efektywniejszego rozwoju umiejętności, po szkoleniu, jego uczestnikom oferujemy 3h coachingu indywidualnego.
  • Szkolenia w grupach otwartych są prowadzone w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu oraz w miejscach dobranych do danego szkolenia.